Hyundai INSTER: klein, ruim, slim én elektrisch!

Body

Daar is hij dan: de nieuwe INSTER! Klein zoals een elektrische stadsauto moet zijn, maar met een verrassend ruim interieur, een zeer aantrekkelijk design en allerlei slimme features. De INSTER is zo’n auto waar je direct blij van wordt als je hem ziet, onder meer door zijn vrolijke pixel-grafische richtingaanwijzers, achterlichten en bumpers. Eind dit jaar wordt de INSTER in Nederland verwacht. De definitieve specificaties volgen later.

inster

Futuristisch en innovatief

De Hyundai INSTER valt op met zijn futuristische en innovatieve design, verpakt in een compacte SUV-outfit. Dit stoere uiterlijk wordt gecombineerd met een ruim interieur. Dankzij de geavanceerde technologieën rij je niet alleen veilig, maar ook verfijnd. En met een actieradius tot wel 355 km kom je hartstikke ver zonder op te laden. 

Inster

Ideaal voor in de stad

De INSTER zit qua formaat tussen een stadsauto en grotere compacte modellen. Hierdoor biedt hij de wendbaarheid en het gebruiksgemak van een stadsauto, maar met een ruim interieur en grote bagageruimte. Ideaal voor in de stad en makkelijk te parkeren.

Het exterieur van de INSTER is robuust met ronde oppervlakken, stevige spatborden, hightech bumpers en stoere skidplates. LED-dagrijverlichting en pixel-grafische richtingaanwijzers zorgen voor een modern uiterlijk. Je kunt kiezen voor LED-projectiekoplampen en een contrasterend zwart dak. De INSTER staat op 15-inch stalen wielen, 15-inch lichtmetalen velgen of 17-inch lichtmetalen velgen.

INSTER interior

10,25-inch schermen

Binnenin heeft de INSTER een 10,25-inch digitaal instrumentenpaneel en een infotainment-touchscreen met navigatie. Ook is er een draadloos oplaadstation voor je smartphone. Het pixelthema zie je terug in het interieur, bijvoorbeeld op het stuur. Alle stoelen zijn neerklapbaar voor extra flexibiliteit. Verwarmbare voorstoelen en een verwarmbaar stuur zijn optioneel.

De INSTER is gemaakt van duurzame materialen, waaronder zwarte hoogglans gerecyclede verf voor het exterieur waarbij het traditionele koolstofzwarte pigment is vervangen door een kleurstof gemaakt van gerecyclede banden. Binnenin zijn gerecycled polyethyleentereftalaat (PET) uit flessen en biopolypropyleenmateriaal uit suikerriet gebruikt.

Inster

42 kWh- of 49 kWh-batterijpakket

Standaard is de INSTER uitgerust met een 42 kWh-batterijpakket, maar er kan ook gekozen worden voor een 49 kWh-batterijpakket (Long-Range). Beide versies worden aangedreven door een enkele elektromotor die 71,1 kW (97 pk) levert in de versie met 42 kWh-batterijpakket en 84,5 kW (115 pk) in de versie met 49 kWh-batterijpakket. Het koppel is voor beide versies hetzelfde: 147 Nm.

De INSTER heeft een uitgebreid pakket aan veiligheids- en rijhulpfuncties zoals Surround View Monitor, Parking Collision-Avoidance Assist en Forward Collision-Avoidance Assist. Andere handige functies zijn onder meer Lane Keeping Assist, Smart Cruise Control en een Rear-View Monitor.

Nieuws

Image
Hyundai Winterinspectie

Hyundai nodigt rijders uit voor de jaarlijkse Winterinspectie.

De dagen worden korter, de temperaturen dalen: hét moment voor Hyundai-rijders om hun auto winterklaar te maken. Daarom houdt Hyundai op vrijdag 7 november (09.00-17.00 uur) en zaterdag 8 november (09.00-13.00 uur) de Hyundai Winterinspectie 2025.
Image
Tucson en Santa Fe trekgewicht

Hyundai verhoogt trekgewicht TUCSON en SANTA FE.

Hyundai kondigt een belangrijke update aan voor de trekgewichten van de Hyundai TUCSON Hybrid en de Hyundai SANTA FE Hybrid. Beide modellen krijgen een aanzienlijk verbeterde trekcapaciteit.
Image
IONIQ 9 roadtrip

Een weekend met de Hyundai IONIQ 9: test van 3000 kilometer

Onze Hyundai ambassadeur en tevens Auto Sturm klant van het eerste uur Mateusz heeft heel wat ervaring als het komt op elektrisch rijden. Wij durven wel te stellen dat Mateusz tot de top in de wereld hoor als het komt om gereden elektrische kilometers. Toen de Hyundai IONIQ 9 tijdens de première werd geïntroduceerd had deze auto meteen de interesse van Mateusz gewekt