Hyundai onthult IONIQ 9.

Body

Hyundai heeft de IONIQ 9 onthuld, een volledig elektrische SUV met drie zitrijen en een zeer ruim interieur dat baanbrekend design combineert met innovatieve technologie. Met deze belangrijke uitbreiding van de IONIQ-lijn zorgt Hyundai voor een nieuwe ervaring op het gebied van elektrisch rijden en bouwt het voort op het succes van de bekroonde IONIQ 5 en IONIQ 6.

IONIQ 9

Built to Belong

De IONIQ 9 is gemaakt voor klanten die een elektrische SUV zoeken met drie zitrijen. De auto biedt plek aan maximaal zeven personen en combineert een indrukwekkende ruimte met slimme features die inspelen op individuele behoeften en tegelijkertijd een gevoel van verbondenheid bieden: Built to Belong. De IONIQ 9 is ontworpen om te voldoen aan de behoeften van consumenten die altijd online willen zijn, maar ook waarde hechten aan ruimte, rust en privacy.

IONIQ 9

Relaxation Seats

Het toonaangevende Electric-Global Modular Platform (E-GMP) waarop de IONIQ 9 is gebouwd, maakt een flexibel interieur met een vlakke vloer mogelijk, wat de inzittenden veel bewegingsvrijheid biedt. De Relaxation Seats op de eerste en tweede rij kunnen volledig naar achteren worden gekanteld en hebben een beensteun voor extra comfort. Dit maakt het mogelijk dat maximaal vier personen tijdens het opladen optimaal kunnen ontspannen. De hoofdruimte op de tweede en derde zitrij bedraagt een ruime 1.042 en 1.008 mm en de beenruimte, wanneer de tweede en derde zitrij gecombineerd worden, 2.050 mm.

IONIQ 9

Langste wielbasis

De indrukwekkende wielbasis van 3.130 mm, de langste wielbasis van alle Hyundai-modellen, resulteert in imposante proporties en een ruim interieur. De krachtig gevormde carrosserie en spatborden zorgen voor een stoer uiterlijk, terwijl verfijnde accenten diepte en dimensie toevoegen. De vloeiende karakterlijn van de achterste wielkast benadrukt het royale volume van de auto en draagt bij aan het dynamische uiterlijk.

IONIQ 9

Prestaties

Het geavanceerde PE-systeem van de IONIQ 9 omvat een lithium-ion batterij met een capaciteit van 110,3 kWh. Dankzij zijn lage luchtweerstand, geavanceerde platform en batterijtechnologieën heeft de IONIQ 9 een indrukwekkend rijbereik van 620 km (volgens WLTP) en een energieverbruik van 194 Wh/km voor de Long-Range achterwielaangedreven variant met 19-inch velgen

De IONIQ 9 laadt met een 350 kW-lader van 10 tot 80 procent op in slechts 24 minuten. De E-GMP-architectuur van de IONIQ 9 is geschikt voor opladen met zowel 400- als 800-voltinstallaties en dankzij de innovatieve V2L-functie (vehicle-to-load) kan de bestuurder de opgeslagen energie in de hoogspanningsbatterij gebruiken om allerlei apparaten te voeden, zelfs als het voertuig is uitgeschakeld.

De IONIQ 9 wordt in de eerste helft van 2025 op de markt gebracht in Korea en de Verenigde Staten. Later volgt de introductie in Europa en andere markten. De auto is voorzien van een rijke standaarduitrusting en een uitgebreide reeks geavanceerde technologieën, met extra opties voor nog meer gemak en designdetails. Nadere details voor Nederland worden in een later stadium bekendgemaakt.

Nieuws

Image
Hyundai Winterinspectie

Hyundai nodigt rijders uit voor de jaarlijkse Winterinspectie.

De dagen worden korter, de temperaturen dalen: hét moment voor Hyundai-rijders om hun auto winterklaar te maken. Daarom houdt Hyundai op vrijdag 7 november (09.00-17.00 uur) en zaterdag 8 november (09.00-13.00 uur) de Hyundai Winterinspectie 2025.
Image
Tucson en Santa Fe trekgewicht

Hyundai verhoogt trekgewicht TUCSON en SANTA FE.

Hyundai kondigt een belangrijke update aan voor de trekgewichten van de Hyundai TUCSON Hybrid en de Hyundai SANTA FE Hybrid. Beide modellen krijgen een aanzienlijk verbeterde trekcapaciteit.
Image
IONIQ 9 roadtrip

Een weekend met de Hyundai IONIQ 9: test van 3000 kilometer

Onze Hyundai ambassadeur en tevens Auto Sturm klant van het eerste uur Mateusz heeft heel wat ervaring als het komt op elektrisch rijden. Wij durven wel te stellen dat Mateusz tot de top in de wereld hoor als het komt om gereden elektrische kilometers. Toen de Hyundai IONIQ 9 tijdens de première werd geïntroduceerd had deze auto meteen de interesse van Mateusz gewekt