Allereerste rijimpressies van de IONIQ 5 5 mei 2021
Dat de IONIQ 5 een heel bijzondere auto is, zie je in een oogopslag. Maar hoe rijdt hij nou eigenlijk? Het antwoord krijgen we van een select gezelschap Nederlandse media die als eersten in deze veelbelovende elektrische auto – een prototype, dat wel – mochten rijden. Bekijk en lees hieronder de allereerste rijimpressies van AutoWeek en AD.nl.
AD: ‘De IONIQ 5 is een rijdende huiskamer’
Volgens het AD maakt de IONIQ 5 een zeer volwassen indruk. Z’n stoelen zijn groot en comfortabel en dat geldt ook voor z’n rijgedrag. […] Dit is duidelijk een rijdende ‘huiskamer’ waar je tot rust mag komen. […] Selecteer een andere ‘Drive Mode’ dan Eco (dat kan met een ronde knop op het stuurwiel) en vervolgens laten de twee motoren volop hun spierballen zien: met name in ‘Sport’ wordt deze gezinsauto ineens gierend vlot. De sprint van nul naar honderd kilometer per uur duurt 5,2 seconden. […] Je mag de IONIQ 5 zien als ‘de nieuwe generatie elektrische auto’, want deze Hyundai kan meer slimme dingen dan vrijwel alle concurrenten. Lees hier het hele artikel.
Scherpe vanafprijs IONIQ 5
De IONIQ 5 is er al vanaf € 43.500. En dat is een ongelofelijk scherpe prijs voor wat hij allemaal te bieden heeft. De Crossover Utility Vehicle (CUV) is verkrijgbaar met keuze uit twee batterijpakketten en achterwiel- of vierwielaandrijving. In totaal zijn er vier uitvoeringen: Style, Connect, Connect+ en Lounge. In de standaarduitvoering Style is de IONIQ 5 (met 58 kWh-batterij) al zeer rijk uitgerust. Wat dacht je van:
11 kW 3-fase onboard charger
Laadkabel voor laden via stopcontact (230V)
12,3-inch Multimediascherm met navigatie
Apple Carplay & Android Auto (bedraad)
Hyundai Bluelink met smartphone-app & LIVE Services
19-inch lichtmetalen velgen met 235/55R19-banden (Michelin)