Dit is de nieuwe Hyundai Santa Fe: ook als hybride en nóg meer premium 11 juni 2020

Elk automerk heeft wel een vlaggenschip. Bij Hyundai is dat de Santa Fe. Waarom? Vanwege zijn rijke geschiedenis, zijn imposante afmetingen en zijn indrukwekkende looks. In 2000 lanceerden we de allereerste Santa Fe. Nu, 20 jaar later, is daar de nieuwste generatie van deze iconische SUV.

Nieuw Hyundai-platform

De nieuwe Santa Fe is heel bijzonder. Het is de eerste Hyundai in Europa op basis van het nieuwe Hyundai-platform, van de derde generatie, en dat draagt bij aan nog betere prestaties, efficiëntie en veiligheid.

Deze verbeteringen komen vlak voor de twintigste verjaardag van de oudste SUV van Hyundai. Sinds zijn debuut in 2000 is de Santa Fe volop geprezen om zijn comfort en ruimte, uitgebreide standaard-uitrusting en functionele interieur.

De nieuwste technologieën maken van de Santa Fe nog meer een premium-auto. Hij wordt leverbaar met hybride-aandrijflijnen, krijgt een stoer en onderscheidend design en wordt uitgerust met tal van nieuwe veiligheidsvoorzieningen.

T-vormige dagrijverlichting

De voorzijde valt op door de wijde vorm van de grille. De 3D-structuur van de grille versterkt het robuuste karakter. De unieke T-vormige dagrijverlichting vormt een extra opvallend element en functioneert ook als richtingaanwijzer.

Aan de onderzijde van de bumper zit in de skidplate een luchtinlaat die de vorm van de hoofdgrille versterkt. De hoeken zijn afgewerkt met verticaal gerichte luchtinlaten die de luchtweerstand verbeteren en de robuuste looks versterken.

De wielkasten zijn verbreed en ook 20-inch wielen zijn nu een optie. De achterlichten kregen een nieuw design met horizontale verlichting waardoor de breedte van het voertuig wordt versterkt. Een rode accentlijn verbindt beide achterlichten.

Nieuwe achterbumper

Ook de achterbumper is opnieuw vormgegeven. Die benadrukt de breedte en de robuuste looks van de nieuweling. Het exterieur van de Santa Fe laat de volwassenheid en zelfverzekerdheid zien die bij een premium-SUV horen.

Opvallend is een visueel lager ogend dashboarddesign, een nieuw ontworpen middenconsole en een nieuw 10.25-inch AVN touchscreen. De zwevende middenconsole met shift-by-wire buttons loopt met een lichte ronding door in het dashboard.

De buttons bevinden zich allemaal binnen handbereik. De bekerhouder kan afgesloten worden als die niet in gebruik is en het rekje onder de console zorgt voor extra opslagruimte. Een 12.3-inch digitaal instrumentenpaneel maakt het premium-interieur af.

Verbeterde luchtstromen

De Santa Fe staat op het nieuwe Hyundai-platform en dat resulteert in flinke verbeteringen wat betreft prestaties, wegligging, brandstofverbruik en veiligheid. Door verbeterde luchtstromen onder de auto en door het motorcompartiment ontstaat meer stabiliteit en wordt warmte beter afgevoerd.

De stabiliteit is verder verbeterd door zware componenten lager te plaatsen, waardoor het zwaartepunt van de auto lager is geworden. De aerodynamica is ook verbeterd, wat een lagere luchtweerstand oplevert en dat is gunstig voor brandstofverbruik en prestaties.

Het nieuwe platform komt ook de veiligheid bij botsingen ten goede. Door de vorm zorgt het platform er onder meer voor dat de auto de impact van een botsing beter absorbeert. Bovendien wordt de passagiersruimte zo min mogelijk vervormd.

HomeNieuwsDit is de nieuwe Hyundai Santa Fe: ook als hybride en nóg meer premium