KONA nu ook met een hybride-aandrijflijn 4 juni 2019

Wie een compacte SUV wil rijden kan alle kanten op bij Hyundai. Na de benzine-aangedreven KONA en de volledig elektrische KONA Electric is er nu ook de KONA Hybrid. Deze jongste telg van onze befaamde SUV-familie combineert de voordelen van een zuinige benzinemotor met de trekkracht van een elektromotor. Bekijk hieronder de video van de nieuwe KONA Hybrid.

120.000 verkochte exemplaren

De Hyundai KONA is niet meer weg te denken uit het Nederlandse straatbeeld. En dat terwijl hij pas sinds 2017 verkrijgbaar is. Toen verscheen de benzine-aangedreven KONA in de showroom. De KONA Electric volgde vorig jaar en inmiddels staat de teller op bijna 120.000 verkochte exemplaren in Europa.

Zo laag mogelijk benzineverbruik

De hybride-aandrijflijn in de KONA Hybrid is standaard gekoppeld aan een automatische transmissie. De accu laadt automatisch op door de energie die wordt opgewekt tijdens uitrollen en remmen. De nadruk bij de KONA Hybrid ligt dan ook niet op het volledig elektrisch afleggen van grote afstanden, maar op een zo laag mogelijk benzineverbruik.

1.6-liter Kappa GDi-benzinemotor

De 1.6-liter Kappa GDi-benzinemotor in de KONA Hybrid is specifiek ontworpen voor de hybride-aandrijflijn en levert een vermogen van 77,2 kW (105 pk). De elektromotor is goed voor 32 kW (43,5 pk), waarbij het maximumkoppel van 170 Nm direct vanuit stilstand beschikbaar is voor een pittige respons bij het accelereren.

De accu van de nieuwe Hyundai KONA Hybrid laadt automatisch op door de energie die wordt opgewekt tijdens uitrollen en remmen.

Head-up display in KONA Hybrid

Net als de benzine-aangedreven KONA en de volledig elektrische KONA Electric beschikt de KONA Hybrid over een head-up display die relevante rij- en veiligheidsinformatie rechtstreeks op de voorruit projecteert. Zo is de bestuurder in staat de informatie snel in zich op te nemen terwijl hij zijn aandacht op de weg kan houden.

 

HomeNieuwsKONA nu ook met een hybride-aandrijflijn