Pers over de KONA Hybrid: Aantrekkelijk voor de particuliere rijder 3 augustus 2020

Een zo laag mogelijk verbruik is een van de belangrijkste redenen om voor een auto met hybride-aandrijving te kiezen. De Hyundai KONA Hybrid gebruikt elektrische aandrijving om verder te komen op een liter benzine. Zónder dat je de batterij moet opladen of je rijgedrag moet aanpassen. De accu laadt automatisch op door de energie die wordt opgewekt tijdens uitrollen en remmen. Maar hoe rijdt dat eigenlijk, zo’n KONA Hybrid? AutoRAI.nl nam de compacte SUV mee voor een uitgebreide rijimpressie.

‘Elektrisch rijden zonder stekker-stress’

Het AD vergelijkt de Hyundai KONA Hybrid met zijn elektrische broer, de KONA Electric: ‘Hij is aanzienlijk goedkoper dan de volledig elektrische versie van de KONA. Het scheelt ruim 13.000 euro en dat maakt hem ook voor de particuliere rijder aantrekkelijk. […] De KONA Hybrid maakt elektrisch rijden mogelijk zonder stekker-stress. […] Hij vertoont geen verrassingen als het om het weggedrag gaat. Dat is gewoon goed.’

Lees hier het hele artikel.

Maximumkoppel van 170 Nm

De 1.6-liter Kappa GDi-benzinemotor in de KONA Hybrid is speciaal ontworpen voor de hybride-aandrijflijn en levert een vermogen van 77,2 kW (105 pk). De elektromotor is goed voor 32 kW (43,5 pk), waarbij het maximumkoppel van 170 Nm direct vanuit stilstand beschikbaar is voor een pittige respons bij het accelereren.

ONTDEK DE KONA HYBRID
HomeNieuwsPers over de KONA Hybrid: Aantrekkelijk voor de particuliere rijder